Blog

12 maja 2019

ZIELONE BURGERY Z GROSZKU I KOMOSY RYŻOWEJ

 

 

Od dawana jestem fanką komosy ryżowej. Uwielbiam na słodko i na słono. Jest idealnym zamiennikiem wszelkim kasz, ryżu a ze względu na swoje niezwykłe właściwości warto wprowadzić ją na stałe do swojej diety i spożywać przynajmniej 2 razy w tygodniu. Komosa ryżowa nie zawiera glutenu, jest więc całkowicie bezpieczna dla osób na diecie bezglutenowej. Zawiera mnóstwo białka oraz wszystkie niezbędne dla człowieka aminokwasy. Niezbędna w diecie wegetariańskiej ma mnóstwo zdrowego błonnika, niski indeks glikemiczny a dodatkowo zawiera wiele cennych przeciwutleniaczy.

 

Dzisiejsze statystyki wskazują, że Polacy coraz częściej ograniczają produkty MIĘSNE ( cieszy mnie to bardzo ). Ja również od dłuższego czasu stosuję #fleksitarianizm. Moje posiłki to w większości dania wegetariańskie, które staram się komponować z mnóstwem warzyw oraz #superfoods. Ostatnim i najlepszym posiłkiem, który na stałe zagości w moim domowym menu są ZIELONE BURGERY🙂 POLECAM BO SĄ PYSZNEEEEE i bardzo proste w przygotowaniu:)

 

 

fot. Sylwia Chrzanowska

 

 

 

SKŁADNIKI:

 

1 szklanka ugotowanej, czerwonej komosy ryżowej
450g ( 1 opakowanie ) groszku mrożonego
garść szpinaku
1 jajko
½ szklanki mąki pszennej ( lub mieszanki mąk bezglutenowych )
2 łyżki tłuszczu do smażenia
przyprawy: sól himalajska, świeżo mielony pieprz, posiekane listki świeżej mięty
 

 

W głębokim naczyniu blenderem zmiksuj – groszek, szpinak i jajko
Dodaj ugotowaną komosę, mąkę, przyprawy i wymieszaj dokładnie na jednolitą masę
Smaż małe kotleciki na rozgrzanej patelni z tłuszczem
Usmażone burgery przełóż na talerz wyłożony ręcznikiem papierowym

 

 

!!! IDEALNIE SMAKUJĄ Z SURÓWKĄ Z KAPUSTY CZERWONEJ I JOGURTEM ZE ŚWIEŻYM CZOSNKIEM !!!

 

fot. Sylwia Chrzanowska

Optidieta, Przepisy , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *